bırakmak için çok geç…

alışkanlıklarımızı diyorum. sebepsiz yere sevdiklerimizi, önce mecburen, sonra param olsa anında bırakırdım diye diye emekli olduğumuz işimizi, bir sürü kötü huyuna ve daha iyilerini görmemize rağmen sevgilimizi, eşimizi…
alışınca bırakmak çok zor… hayatımda hiç sigara içmedim, dokunamam da külüne kendine vs. ama bilirim nasıl bırakılamaz, bırakılsa da nasıl durur eski sevgili gibi geride!

kıyaslanmak da vazgeçmek gibi bir şey. bir şeyle biriyle bir yerle kıyaslandığımda benden vazgeçildiğini hissederim. ya da vazgeçerim geçebiliyorsam kıyası kabul etmek yerine çekilip yarıştan. müdahil olmak istemediğim hiçbir yerin beni tutmasına imkân yokmuş gibi gelir çoğu zaman.
cevap vermeme tenezzülümü kullanırım, cevabı bilinen ya da alınamayacak soruların muhatabına.

burnumun büyük, suratımın asık olduğunu düşünmeleri umurumda olmaz da, verdiğim değerden vazgeçmelerine üzülürüm. değerimi kıyaslayarak bulmaya çalışanlara acıdığım kadar. kimsenin olmak istemem o zaman. nasılsa olduğum kişi olamayacağımdan emin…

hepinize öneririm. uzak durmayı deneyin. çok yakındayken görülemeyecek her şey biraz uzakta durunca bakana görünür. bakabilene…

burada verdiğim uzun aranın sebebi sizlerden uzak durmak değildi, biliyorsunuz.
gençliğimden beri gelmesini sabırsızlıkla beklediğim kitap fuarı hafta sonu başlıyor. kitap alabilmek için şimdiki kadar geniş indirim olanaklarının sunulmadığı, yazarlara, hatta yayınevlerine ulaşmanın pek de kolay olmadığı yıllardan bu yana fuar için para biriktiririm ben. kitaplarımı “isteyim gönderin” usulüyle değil de dokunarak almayı sevdiğimden hepsi bir aradalığıyla müthiş fırsattır üstelik fuarlar.

ta beylikdüzü’ne kadar gitmeye razı olabileceğim kadar severim, kitapla ilgili her şeyin bir arada bulunduğu fuarları. sayfaların, satırların, yazarların, okurların…
on yılı aşkın süredir de stand içlerinde tadını çıkarıyorum.
çünkü fuardan vazgeçemiyorum.
çünkü fuarı online satış siteleriyle kıyaslayamıyorum.
çünkü kitabı dokunarak alma alışkanlığımı bırakamıyorum.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder