Beklettim, pardon!

Beklettim, pardon!
Ama maalesef yılın ilk gribini geçirmekle meşgulüm. Ama eskisi kadar zevk alamıyorum son yıllarda bu nezle grip olaylarından. Eskiden hastalanınca yayılıp yatarak geçirdiğim, üstelik her seferinde “Bu hayatımda geçirdiğim en ağır grip,” diyerek ajitasyon yaptığım griplerden eser kalmamış.
Hastalıktan zevk alınır mı dediğinizi duydum! Oluyor öyle, ara sıra hissi kalp el vuku (bilerek yazdım, zıplamayın hemen). Ben okusam, dinlesem diyeceklerimi biri de diyebilir diye düşünüyorum ara sıra…
Ama oluyordu işte! Gayet zevkliydi eskiden hasta olmak. Fenayım deyip işe gitmemek, evde kapıcının getireceği ilaçlara muhtaç ilk hal buluşta çorba yapmaya kararlı halde baş çatlayana kadar uyumak vs. eskiden mümkünmüş… Şimdi imkânsız!
Burnumun direği tadilata girdi, ama işe bir gün bile gitmezlik edemedim mesela. Ya da evde bahsettiğim gibi bir ‘tanrım, yataktan kalkamıyorum’ durumu olmadı hiç! İzin mi alamadın demeyin bana, izin alsam ne olur o iş orda beklerken… olmadı işte, uzatmayın.
O değil de, süper ötesi daha önce hiç olunmamış derecede kötü hastalıklarımdan birini geçirirken en yakın arkadaşım nasılsın, diye sorunca gerçek mercimek çorbası istiyorum demiştim yıllar önce. Ta karşı yakadan gelip hem de -o zamanlar blender filan yok- bizzat el süzgecinden geçirerek bana gerçek mercimek çorbası yapmıştı. Şimdi yine o çorbadan istiyorum. Tarif filan demeyin bana! Biliyorum nasıl yapıldığını, iki çocuğum var benim. Alasını yiyorlar… ama… ama… Sibeeeeeel!
Hastalıklarımda özlediğim bir diğer şey de o yatabildiğim iki üç günlük (son saatleri resmen etraftakilere işkenceye dönüşen saltanat hali dahil) süreçte iş için değil de zevk için okumak. Ruhlar Evi’ni deli gibi burnum akar, gözüm kaşınır ve boğazımda zımpara kâğıdıyla iki cümle edemezken okumuştum mesela. Isabel Allende’nin hayranı etmiştir beni o aksırık öksürükler… bu tip kaprisli hastalıklarımdan birçok Patricia Highsmith, Osman Aysu, Sue Grafton romanı da almıştır nasibini…
Neyse uzatmayalım, hastayım demiştim. Nazlıyım da…
Mevsimi geldi, yapabiliyorsanız hastalanın yayılın arkadaşlar… okuyun da.
Biri portakal sıkabilir mi? Şurda da mendiller olacaktı.
Hhhhaaaapşuuu!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder